Cytaty Gajusza Juliusza Cezara

"Czyż nie wydaje się wam, że mam powód do płaczu, jeżeli Aleksander będąc w moim wieku panował już nad tylu ludami, a ja nie dokonałem jeszcze ani jednego sławnego czynu?"
                             --źródło: Swetoniusz, Żywoty Cezarów; Plutarch, Cezar



"Łotrostw, które uprawiają poza granicami państwa, nie poczytują za hańbę, przeciwnie, chwalą się, że czynią to dla ćwiczenia i zahartowania młodzieży"
                             --opis: o Germanach 


"Miej to zawsze w pamięci i w sercu, byś jak rafy unikał słowa nie słyszanego dotąd i niezwykłego"
                              --opis: sedno rozważań nad jasnością formułowania i wyrażania myśli


"Powszechna wada natury powoduje, że nigdy nie widzianemu i nie znanemu ufamy więcej i że budzi ono w nas strach"
łacina: [Communi fit vitio naturae, ut invistatis atque incognitis magis confidamus vehementiusque exterreamur]
                               --źródło: Gajusz Juliusz Cezar, O wojnie domowej II, 4


"Przybyłem, zobaczyłem, zwyciężyłem!"
łacina: [Veni, vidi, vici!]
                                         --źródło: list do przyjaciela, Amintiusa


"To niemożliwe, ażeby w końcu nie stać się tym, za kogo inni cię mają"


"Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni"


"Wierzymy chętnie w to, czego pragniemy i spodziewamy się, że nasze uczucia podzielają inni"
łacina: [Quae volumus, ea credimus libenter, at quae sentimus ipsi, reliquos sentire speramus]

"Zdradę kocham, zdrajców nienawidzę"






0 komentarze:

Prześlij komentarz

O blogu

Strona została utworzona w celach zaliczenia projektu z Historii i Społeczeństwa.
Temat projektu to "Wielcy Wodzowie Starożytni".

Autorzy:
Martyna A.
Aleksandra D.
Klaudia K.
Natalia W.

Obsługiwane przez usługę Blogger.